« : Svibnja 29, 2012, 21:39:07 »
Senjski fotografiLiteratura o povijesti senjske fotografije jako je skromna.O senjskim fotografijama pisalo se u knjigama i radovima posvećenim povijesti hrvatske fotografije,istraživanju povijesti razgledniva i u Senjskom zborniku.Njihov veći dio odnosi se na istraživanja privatnih fotografskih zbirki i prikupljanja originalanih,do sada neobjavljenih fotografija i dokumenata.Za istražianje povijesti senjske fotografije posebno su zanimljiva i svjedočenja samih fotografa,odnosno živućih članova njihovih obitelji i nasljednika o čemu će kasnije biti više rijeći.
Kada se javlja fotografija u Senju?
Neka israživanja teško je dati,precizan odgovor na ovo pitanje.Moguće je da su već između 1840.i 1860.god.na ovom području boravili fotografi koji su snimali
dagerotipije i kalotipije,no spoznaju o tome nemamo.
Prva zabilježena fotografija na kojoj je prikazan Senj snimljena je 1869.god.a autor joj je Ivan Standl iz Zagreba.Ona je objavljena u IX.svesku fotografskih slika iz Hrvatske ,Sslavonije ,Dalmacije i Vojne krajine.
Tijekom proteklih 150.god.u Senju su atelieri i radnje imali sljedeći fotografi:
1.HERMAN FICHERT-radio je prije 1869.ili između 1869.-1874.,u Senju svjedoći fotografija Alberta Mikšića koja se čuva u muzeju grada Zagreba s tiskovnom adresom
Herm.Fichert in Zengg.Ovaj se fotograf spominje i u Zadru,Varaždinu i u Zagrebu ,a bavio se uglavnom portretiranjem ličnosti.Snimio je i poznate senjske pravnike,političare i saborskog zastupnika Dragutina Accutija(1829.-1885.)
Degerotpija je jedan od prvih uspješnih oblika fotografije,trajnog svjetlosnog zapisa slike na neku podlogu.Degerotpijska snimak stvarala se na tankoj posebnoj bakrenoj pločici na koju se naporio srebrni jodid koji je kasnije zamijenjen srebrnim bromidom.On se srebrom tvori fotoosjetljivi sloj,pa se nakon snimanja ,razvijanja i fiksiranja dobiva trajna slika.Ta je slika bila unikatna tj,nije se mogla razmnožavati.Ime je dobila po nekom francujskom izumitelju Louisu Jacquesu Mande Daguerreu
Kalotipija je drugi pravac u razvoju fotografija zasnovana na načelu snimanja negativa i izrade pozitivnih kopija s tih negativa